Sote- ja maakuntauudistuksen valmisteluryhmät

AineistotTervetuloa seuraamaan Uudenmaan sote- ja maakuntauudistuksen esivaiheen valmistelua. Valmistelu tehdään työryhmissä, joiden muistiot ja kokousten ydinviestit pyritään julkaisemaan muutaman päivän kuluessa kokouksesta.

Alta löydät uusimmat päivitykset.


Uusimmat kokousaineistot

7.12.2017Päihde- ja mielenterveyspalvelut -ryhmän kokous 24.11.2017

Muistiot
> Muistio

Kokouksen ydinviesti on, että asiakkaan etu määrittää valinnanvapauden toteutumista; valmisteluryhmän loppuraportti on valmistumassa.

Lue lisää | 0 Kommenttia

28.11.2017Ikääntyneiden ryhmän kokous 13.11.2017

Muistiot
> Muistio

Integraatio on tärkeä ikääntyneiden palveluissa.

Lue lisää | 0 Kommenttia

27.11.2017Päihde- ja mielenterveyspalvelut -ryhmän kokous 2.11.2017

Muistiot
> Muistio

Kokouksen ydinviesti on, että tähän asti tehtyä nykytilan resurssikartoitusta viimeistellään; kansalaisten keskustelutilaisuuksien suunnittelun aloitus.

Lue lisää | 0 Kommenttia

27.11.2017Lapset, nuoret ja perheet -ryhmän kokous 1.11.2017

Muistiot
> Muistio

  1. Integroituminen valmisteluryhmien välillä ja erityisesti LANUPE-ryhmässä kasvatuksen ja sivistyksen osallistaminen maakunnalliseen valmistelutyöhön erittäin tärkeää.
  2. Perhekeskusintegraatio ja maakunnallisen perhekeskuksen mallintaminen tulee tehdä maakunnallisten rakenteiden kanssa samansuuntaisesti. Perhekeskus toimii integraation ”pesänä”.
  3. Tarvitaan LANUPE ja Lape-kehittämiselle selkeä maakunnan ohjaus ja määritellyt toimivaltuudet.

Lue lisää | 0 Kommenttia

27.11.2017Päihde- ja mielenterveyspalvelut -ryhmän kokous 10.11.2017

Muistiot
> Muistio

Kokouksen ydinviesti on, että ESMS-R (European Service Mapping Shedule Revised) -mielenterveyspalvelujen kartoittamistyökalun avulla voidaan tuottaa vertailtavaa tietoa palvelujen rakenteesta ja organisoitumisesta.

Lue lisää | 0 Kommenttia

22.11.2017Aikuisten sosiaalipalvelut -ryhmän kokous 20.11.2017

Muistiot
> Muistio

Palaverissa hahmoteltiin sekä keskeisiä palvelukokonaisuuksia että ylisektorisia palveluketjuja. Osallisuus ja asiakkaan vaikuttaminen on itsenäisenä asiana vaikea, se koettiin vahvasti sisältyvän substanssiin ja siksi vaikeasti määriteltäväksi.

Lue lisää | 0 Kommenttia